Logo KBBA

Naracards Seoul Set

Jun 25, 2019

Rawatan Moden bersama E-Genki



Bila cakap pasal SPA atau pusat mengurut ni mesti orang perempuan terutamanya akan excited dan yang paling nak ambil tahu dulu jika ada sebarang promosi atau urutan terkini. Setuju tak? Hehehe.. Bukan apa, sebab orang perempuan ni kan kudrat dia lebih banyak di gunakan sepanjang hari, lagi-lagi orang yang berkerja yang dah berkahwin dan mempunyai anak. Mana balik kena urus rumah lagi, kat tempat kerja kena urus kerja lagi kan?. Jadi tempat spa dan mengurut lah terapi untuk kaum wanita relaks dan renggangkan semula urat-urat.




Baru-baru ni iza berpeluang untuk merasai urutan tradisional china yang dimoden kan di Healthland Sri Petaling, E-Genki ni adalah strategik partner bersama Healthland, jadi korang kalau nak dapatkan treatment ni jugak, korang kena pergi ke cawangan Healthland yang ada servis E-genki ni je tau, nanti iza share outlet yang ada servis ni.




E-Genki, salah satu terapi yang menggunakan kuasa elektrik untuk urutan di bahagian bahu ke atas, dengan urutan ni ia dapat mengesan segala sakit yang ada pada badan kita. Nama pakej ni Bioelectric Therapy + Tradisional Chinese Massage. Paling rasa teruja, therapist dia sendiri orang yang diimport dari negara China untuk buat terapi ni. Menarik kan? Mula-mula rasa takut nak try, sebab ia berkait dengan electric. Tapi once dah try, memang rasa sedap dan lega sangat. Dia bukan urut dengan electrik yang kuat, dia hanya arus elektrik yang halus je.. Then tangan therapist tu akan urut bahagian belakang kita, tapi kita dapat rasakan ada electrik halus yang lalu di bahagian urutan dia.




Magicnya urutan dia, dia boleh tahu kita ada sakit apa, apa saluran darah kita sangkut dan sebagainya. Hanya urutan di bahagian bahu dan ke atas, dia dah boleh tahu kita ada sakit apa. Ye betul, dia cakap iza ni selalu pening kepala dan sometime boleh datang sakit kepala. Sebab dia cakap, time dia urut di bahagian tengkuk nak ke kepala tu, dia rasa saluran darah di bahagian tu macam tak lancar, sebab tu masa dia urut iza time tu, iza rasa sakit sikit. Agak sukar nak komunikasi dengan local people from china ni, tapi ada orang tolong translate kan kat iza semula, so no problem with that.




Lepas dah sejam, menjalani rawatan bioelectric therapy with chinese massage ni, iza try 45 minit untuk mud balm treatment pula. Wah yang ini, iza bagi tahu korang.. siapa yang badan dia penuh dengan angin, then selalu suka sejuk je.. korang akan rasa panas lain macam dengan treatment yang ini. Hehehehe.. Therapist tu akan sapu mud hitam ni di belakang badan kita, mud ni panas yer.. dia sapu kat belakang. Then dia biarkan selama 45 minit dia suruh relaks dan tidur. Memang rasa dia macam kita sedang ada dalam sauna, berpeluh satu badan. Dia tarik semua angin-angin sejuk dalam badan kita dan badan kita akan rasa ringan lepas tu. Iza ada sikit rasa panas, sebab iza tahu badan iza ni banyak angin sejuk, ye la penggemar ais kan.. then aircond lagi sepanjang hari. Mana tak nyer.. Hehehehe..






Selepas selesai rawatan selama 2 jam ni, therapist tu pesan jangan mandi dan minum air sejuk selama 2 jam, kalau boleh elak kan lah sebab badan baru nak baik, tetiba masuk lagi benda sejuk.. Not good kan.. Hehehe.. So far, layanan therapist dia sangat baik dan dia sangat concern tentang kondisi badan kita. Memang rasa nak repeat lagi nanti. Badan sangat ringan lepas buat treatment E-genki ni. Dia hidangkan pula dengan air Alfalfa, selalu pergi spa orang kasi green tea kan? Hehehe, ni lain, dia kasi alfalfa drink..





Apa kelebihan urutan E-GENKI ni ?

- Ia dapat memulihkan serta memperbaiki peredaran darah dalam badan kita
- Ia juga dapat memulihkan sel serta saraf-saraf dalam badan kita
- Sistem penghadaman kita pun dia ada sentuh dalamm treatement ni.
- Meningkatkan anti keradangan
- Menghilangkan rasa letih/lesu badan
- Paling best dia dapat melegakan rasa stress dan sakit kepala.




Iza ada voucher RM100 off untuk sesiapa yang nak try E-genki treatment ni.. Haa kat atas tu ada harga pakej dia, korang just topup je duit sikit dan pakai voucher ni as discount lah. Tapi hanya valid di outlet Healthland Sri Petaling sahaja tau, dan date expired 8/8/2019. Siapa nak, meh PM iza di FB/IG okay..


Bagi sesiapa yang nak cuba treatment E-Genki ni, korang boleh set appointment terlebih dahulu pada outlet di bawah :

- Healthland Taman Desa
- Healthland Sri Petaling
- Healthland Setapak
- Healthland Desa Park City
- Healthland Taman Segar
- Healthland Aman Suria
- Healthland Setia Alam



Untuk maklumat lanjut korang boleh click link video ni : E-Genki
Atau boleh direct ke Facebook : E-Genki


Selamat mencuba... Pasti puas hati dan nak repeat lagi !!!.



Terima Kasih sudi membaca, Thank You Healthland Sri Petaling for this E-Genki Service,
#KBBA9 #KelabBloggerBenAshaari
#eGenki #eGenkiWellness #LetsBegenki





Salam Sayang,

IZA.NALIA

Follow ig: @iza.nalia
Follow ig : @faiza.vacation
Follow FB : Izanalia Zainal 











1 comment:

Sue Izza said...

bestnyaaaa bila penat2 ada org urut dan bdan lega....mesti tido malam lena huhhhuuu